9 iunie 2010

Go home !


Am multe cunostinte care sunt la a doua generatie in Bucuresti. Cunosc si oameni care au terminat facultatea si au ramas in Bucuresti, pentru ca nu mai avea rost sa se intoarca "acasa". Deja a treia generatie sunt numiti bucuresteni. Daca ar fi sa dau o definitie bucuresteanului, pot sa spun ce nu ar trebui sa se vada la un bucurestean si faceti voi excluderile de pe lista. Un bucurestean nu are falcile late si parul balai, nu are bronz "de sapa", nu se duce la tara in fiecare weekend, nu are o masina inmatriculata in TL, CL, GR, etc, nu sta pe banca in fata blocului sa manince seminte si isi permite sa traiasca decent si in liniste in Bucuresti.
Acum ca am facut introducerea asa mai pe ocolite, am sa trec la subiect. Nu am nimic cu cei care sunt din provincie si isi permit sa traiasca in Bucuresti. Chiar ii apreciez (o parte din iei - mai precis, pentru ca am standarde ridicate). Eu am ce am, cu cei care sunt vai mama lor, care stau intr-o garsoniera sau intr-un apartament de bloc cu chirie si de obicei pe la periferie, nu au un loc de munca, lucreaza la negru, sau lucreaza pe salariul minim pe economie, au un junghi de masina si de obicei si 2-3 copii, care traiesc in Bucuresti pentru ca au fugit de munca, de la tara. Ganditi-va ce s-ar intampla daca toti taranii astia s-ar duce inapoi de unde au venit si ar incepe sa cultive pamaintul. N-am mai cumpara rosii turcesti, pepeni din Grecia, muraturi din Bulgaria, vin din Moldova (de peste Prut) plus o gramada de fructe din tarile UE. Alt avantaj major: s-ar elibera o gramada de locuinte in Bucuresti unde ar putea sa stea la un pret decent, cei care chiar au treaba in capitala si aduc un plus valoare. S-ar goli Bucurestiul ! Am putea sa circulam omeneste pe strazi, nu s-ar mai auzi manele, nu s-ar mai auzi dialecte agramate, am respira un aer mai curat. Dupa parerea mea, autoritatile statului ar trebui sa isi puna problema si sa ia la bani marunti pe toti cei care o ard aiurea prin Bucuresti, sa nu le mai plateasca ajutoare de somaj, sa ii trimita acasa si sa ii determine sa munceasaca pamaintul, pentru ca suntem o tara agrara si probabil este singura noastra sansa sa iesim din chestia asta pe care unii o numesc criza. Principiul e simplu: iti permiti sa stai in Bucuresti - ramai, nu-ti permiti - la sapa! Ai proprietate in Bucuresti si loc de munca stabil, ok - daca nu, valea. Oricum munca nu a omoarit pe nimeni si cei care sunt veniti de la tara nu ar trebui sa se simta jicniti, pentru ca nu este o regula ca toata lumea trebuie sa reusasca in viata. E utopic ce-am scris, da-mi place.
(by the way, eu sunt a treia generatie, masina mea e inmatriculata in Bucuresti, am parul saten si nu vorbesc cu este)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AURUL ROMÂNIEI NU SE (mai) AFLA ÎN RUSIA !

Articol preluat de pe http://www.cotidianul.ro/tezaurul-romaniei-lucruri-pe-care-bruxelles-ul-nu-ar-vrea-sa-le-aflati-232466/ Tezauru...