5 octombrie 2009

CUM SA NU TE REVOLTI ?


Am fost in Geneva saptamana trecuta. Pe langa ca este cel mai scump oras prin care am trecut in ultimii 5 ani, pe langa ca este plin de negri, asiatici, indieni si alte nationalitati vorbitoare – sau nu ale limbii franceze, am observant mai multe fenomene intersante:

1. Foarte multi (mai mult negri decat albi) circula cu biciclete – ceea ce nu e rau.
2. O alta categorie (mai albi decat cei negrii) circula cu un fel de scutere, care fac cel mai adesea galagie si scot fum. Sa le numim troace.
3. Majoritatea sunt prin autobuze, tramvaie si troleibuze care sunt aproape ca la noi, adica murdare.
4. Si acum am ajuns la ce ma intereseaza pe mine. Masinile. Genevoazii au si ei masini. Putine. Dupa cum arata, cred ca le primesc de pomana, pentru ca sunt vai mortii lor. Sa le numim in continuare cazane.

Cu toate ca nu prea au ce sa arate pe strazi si programul rabla e sport national la ei, masina noastra nationala “DACIA” e mai ieftina acolo decat la noi !!!!!!!!!!!
Dar sa nu uitam ca elventienii sunt saraci si trebuie sprijiniti (de noi – pana la urma) sa isi cumpere si ei macar un amarat de “SANDERO” ca sa nu mai umble ca in exemplele de mai sus cu fel de fel de troace si cazane.

Acum vine cheia articolului. Am vazut in ziar la ei, cu ochii mei ca:

• Sandero, in Elvetia, costa in varianta cea mai chioara 9900 CHF (6600 Euro)
• In Romania (unde se fabrica) - acelasi model costa 10335 CHF (6890 Euro)
Diferenta de 290 Euro.

Cui foloseste acest pret? Ca eu n-am vazut nicio “Dacie” in toata Geneva, timp de sapte zile cat am stat acolo.

Tinand cont ca nivelul de trai de acolo nu se compara cu cel de la noi, statisticile aratand ca este net superior, de ce RENAULT nu ieftineste “DACIA” in Romania cu cel putin cei 290 euro + taxele de transport, pentru ca in Elvetia oricum nu cumpara nimeni asa ceva iar in Romania s-ar cumpara la greu daca ar fi mai ieftina cu 4-500 de euro.

Singura mea problema este ca nu stiu sa pun intrebarea asta in franceza ca sa ma fu_k inteles de cei de la RENAULT.

Pret Sandero in Elvetia

http://www.dacia.ch/fr/media/Liste-de-prix/att00023299/PL_Sandero_05_i.pdf

Pret Sandero in Romania

http://www.dacia.ro/#/modele-si-preturi/lista-de-preturi.jsp


Poza e o fotografie a unei pagini de ziar din Geneva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AURUL ROMÂNIEI NU SE (mai) AFLA ÎN RUSIA !

Articol preluat de pe http://www.cotidianul.ro/tezaurul-romaniei-lucruri-pe-care-bruxelles-ul-nu-ar-vrea-sa-le-aflati-232466/ Tezauru...