30 decembrie 2008

CALE FERATA VS. BULEVARD


IN BUCURESTI EXISTA O CALE FERATA SEMIDEZAFECTATA CARE DACA AR FI DEMOLATA SI S-AR CONSTRUI IN LOCUL EI UN BULEVARD, AR REZOLVA PROBLEMA TRAFICULUI DINSPRE EROILOR SPRE AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI – PITESTI) FOTOGRAFIA DE MAI SUS.
LINIA DE TREN NU ISI MAI JUSTIFICA UTILITATEA DACA E SA NE GANDIM CE BENEFICII AR ADUCE BUCURESTIULUI UN BULEVARD CARE AR FLUIDIZA TRAFICUL INTR-O ZONA MAI MULT DECAT AGLOMERATA SI CARE DIN PUNCT DE VEDERE URBANISTIC A FOST GANDITA CU PICIOARELE. DACA CITESTE VREUN ARHITECT CE-AM SCRIS EU AICI - SI NU-MI DA DREPTATE, DREPTUL LA REPLICA II ESTE ACORDAT ... (A SE CITI MI SE RUPE)

O SOSEA, POATE CHIAR UN BULEVARD CU MINIM 3 BENZI PE SENS, FARA TROTUARE SI LOCURI DE PARCAT, CONCEPUT CA O MINI AUTOSTRADA PE CARE SA O FOLOSESTI EXCLUSIV PENTRU A TE DEPLASA CU VITEZA DINTR-UN LOC IN ALTUL, FARA MALL-URI, BISERICI, BANCI, FARMACII SHAORMARII SI CAZINOURI ESTE SOLUTIA CARE AR TREBUI SA ISI GASEASCA LOC IN BUCURESTI NU NUMAI PE ACEASTA CALE FERATA CI INTR-UN SISTEM RADIAL PORNIND DIN CENTRU SPRE PERIFERII. DAR ACEASTA ESTE O ALTA PROBLEMA CARE IMI FACE PLACERE SA O DISCUT MAI TARZIU.


PENTRU A SE INTELEGE FENOMENUL SI MAI BINE, AM CULES CATEVA ARICOLE RELEVANTE DIN PRESA, CU PRIVIRE LA INTENTIILE PRIMARIEI VIS-A-VIS DE ACEASTA CALE FERATA.

“Gara Cotroceni este numele a două gări din Bucureşti. Prima din cele două a fost o gară amplasată lângă Palatul omonim, servind trenurilor regale. Gara a fost desfiinţată în anii 1960, împreună cu tronsoanele de linie care o legau de reţeaua CFR. Clădirea fostei gări serveşte azi drept una din intrările Palatului Cotroceni. De curand in acea zona s-a construit o noua strada. Aceasta are menirea de a fluidiza traficul. A doua gară este situată la aproximativ 1.5 km de vechea gară, în spatele fabricii APACA, lângă fabrica de pâine "Lujerului" şi în vecinătate complexului Plaza România, pe vechea linie internă a oraşului (Centură-Militari-Cotroceni-Trafic Greu-Filaret-Giurgiului-Progresu, azi limitată la Centură-Trafic Greu-Titan Mar). Gara este operaţională, fiind folosită exclusiv pentru marfă (din 1988), şi deservind aproximativ 1 tren la două săptămâni, în regim terminus, şi foarte ocazional, un tren de tranzit către Titan Mar. Operatorul gării este CFR Infrastructură pentru CFR Marfă. Există intenţia dezafectării complete a gării şi vânzarea liniei către o altă companie spre dezafectare ori spre utilizare pentru aprovizionarea hipermarketurilor din zonă.”

“Ministerul Transporturilor are de gând să vândă cu totul Gara Cotroceni. Pentru că, încă, mai sunt probleme cu documentele, la licitaţie au fost scoase, deocamdată, patru terenuri, cu o suprafaţă totală de aproximativ 20.000 de metri pătraţi, urmând ca în timp să mai fie vânduţi alţi 19.000 de metri pătraţi. Pentru că zona este rezidenţială, ministerul vinde metrul pătrat de pământ cu 1.350 de euro. Asta înseamnă că CFR-ului i-ar putea intra în vistierie, de pe urma celor patru terenuri, 27 de milioane de euro, bani cu care şi-ar putea achita datoria la Electrica, fără probleme. Surse din interiorul ministerului spun că pământurile vor fi cumpărate de o firmă străină de imobiliare, care va construi în locul gării un complex de locuinţe. Intersecţia de la Răzoare va fi de nerecunoscut în următorii ani. Consilierii municipali au hotărat în şedinţa de săptămana trecută ca traficul în nodul de circulaţie care leagă cartierul Drumul Taberei de restul oraşului să fie total reconfigurat. Potrivit proiectului de hotărare, între Palatul Cotroceni şi celebrul restaurant Golden Blitz va apărea o gară de călători. Aceasta va avea legătură şi cu staţia de metrou care va fi construită pe tronsonul ce ar urma să lege zona Drumul Taberei de centrul Capitalei.

Ca să rezolve problemele traficului din zonă, autorităţile se gandesc şi la un pasaj subteran auto. "Nodul intermodal de transport e generat de un tunel auto, la care se adaugă liniile de metrou şi, probabil, gara Cotroceni sau Panduri. Metroul va trece la o adancime de 20 de metri, iar peste el va fi canalul rutier", susţine şeful Direcţiei Transporturi a municipalităţii, Gheorghe Udrişte.

Potrivit indicilor tehnico-economici, aprobaţi în şedinţa de consiliu de săptămana trecută, proiectul de reconfigurare a intersecţiei de la Răzoare va costa aproximativ 106 milioane de euro. Din această sumă, peste 31,5 milioane de euro vor fi destinate despăgubirilor pentru cei care au terenuri în zonă, mai exact pentru spaţiile virane din perimetrul cuprins între Palatul Cotroceni (zona Leu) şi intersecţia Răzoare (Golden Blitz).
Pasajul subteran auto ar urma să fluidizeze traficul între bulevardul Geniului şi bulevardul Eroilor, începand de la intersecţia Geniului cu Vasile Milea, pană în dreptul Pieţei Cotroceni. El va avea o lungime de 1,2 kilometri şi o înălţime de 4 metri. Reconfigurarea intersecţiei va dura doi ani de la începerea lucrărilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AURUL ROMÂNIEI NU SE (mai) AFLA ÎN RUSIA !

Articol preluat de pe http://www.cotidianul.ro/tezaurul-romaniei-lucruri-pe-care-bruxelles-ul-nu-ar-vrea-sa-le-aflati-232466/ Tezauru...